بازسازی گل مهره های تاریخی موزه شاهرود

به گزارش مجله عکسفا، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، بازسازی گل مهره های تاریخی موزه شاهرود صورت پذیرفت.

بازسازی گل مهره های تاریخی موزه شاهرود

آرزو گل کار گفت: در طرح مستند نگاری و عملیات حفاظت و بازسازی گل مهره های تاریخی موزه شاهرود که در پایگاه بازسازی و حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان انجام شد، رسوب، آلودگی های سطحی و گل و لای پشت آثار رفع شد.

وی اضافه نمود: گل مهره های موزه شاهرود از جنس گل رس نرم و به رنگ قرمز اخرایی و نخودی است و روی آنها یک اثر مهر بزرگ در مرکز و یک یا چند اثر مهر کوچکتر در پیرامون آن وجود دارد.

مدیر موزه های استان سمنان بعلاوه گفت: نقش مایه های بکار رفته در این گل مهره ها به سبک طبیعت گرایانه و تصاویر حیوانات واقعی و اسطوره ای و نمادها و نشانه های اداری و شخصی دیگر است و در پشت آنها آثار چرم، ریسمان و نوار چرمی دیده می گردد.

گل کار با بیان اینکه مهرها اسناد مهم حقوقی در تمام ادوار تاریخی به حساب می آیند و در شناخت و بازسازی اوضاع تاریخی، سیاسی، اداری، فرهنگی و اجتماعی نقش بسزایی دارند، اضافه نمود: یک مهر و موم گلی می تواند بخشی از مالکیت یا کنترل و بازرسی مقامات دولتی را نشان دهد و در خصوص ساختارهای قدرت اطلاعات مهمی را به مخاطبان خود منتقل کند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 آذر 1402 بروزرسانی: 5 آذر 1402 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2278

به "بازسازی گل مهره های تاریخی موزه شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی گل مهره های تاریخی موزه شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید